Triumph Parts Day 11-11-2018

Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 11/11/2018
10:00 am - 4:00 pm

Locatie
Expo Houten

Categorieën


De grootste Triumph onderdelen meeting!

Voor alle Triumph-liefhebbers van Nederland een “must”.

De samenwerkende Triumph clubs in Nederland, Club Triumph Holland (CTH), Triumph Spitfire Club (TSC) en de Stag Club Nederland (SCN), organiseren voor jou wederom de Triumph Parts Day om daar onderdelen te kopen en verkopen. De Triumph Parts Day (TPD) wordt gehouden bij Expo Houten, Meidoornkade 24, 3992 AE in Houten.

Voor wie?
Voor IEDEREEN die op zoek is naar onderdelen en memorabilia, of deze aan de man wil brengen! Op de beurs worden vele bekende handelaren uit binnen- en buitenland verwacht, die vaak werken met aantrekkelijke beursaanbiedin-gen. Daarnaast zullen ook particulieren hun Triumph-waren aanbieden. Dus écht iets voor de snuffelaars die al geruime tijd net dat éne ontbrekende origi-nele onderdeel zoeken en dat op de TPD mogelijk zullen gaan vinden. Ervaring leert dat ook complete Triumphs op de beurs van eigenaar wisselen. Dus ook dat aanbod wordt op de beurs verwacht.

Alleen maar onderdelen?

Uiteraard is er veel gereedschap aanwezig, new old stock en gebruikte onderdelen. Tevens verschillende restauratiebedrijven die ook (deel-)restauraties aan jouw Triumph kunnen uitvoeren of natuurlijk het reguliere en groot onder-houd kunnen doen. Dit is prettig omdat er bij de huidige garagisten steeds min-der kennis is van klassieke Triumphs. Deze bedrijven zorgen ervoor dat je probleemloos van jouw Triumph kunt genieten.
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om onderdelen, het is ook een gezellige meeting waar je met elkaar kan praten en discussiëren over Triumphs of andere goede dingen in het leven. Er is gelegenheid om een drankje en lekkere verse broodjes of sandwiches te nemen op het terras van Vermaat Catering. Dus ook als je niets nodig hebt, is een bezoek zeker de moeite waard! Vanzelf-sprekend zijn de clubshops aanwezig; ook voor eventuele technische support. Met zoveel techneuten bij elkaar blijft er geen probleem onopgelost.

Locatie en entree(-tijden)

De Triumph Parts Day wordt net als voorgaand jaren georganiseerd op de pro-fessionele beursvoer van maar liefst 3.200 m2 bij Expo Houten, Meidoornkade 24, 3992 AE in Houten. Expo Houten is eenvoudig te bereiken via de A27, af-slag Houten. Het Expo complex is met borden aangegeven en het parkeren is gratis.
De openingstijden zijn van 10:00 tot 16:00 uur. De entreeprijs is voor jou als lid van een der organiserende clubs weer als vanouds € 5,00 p.p.. Voor niet-leden is de entree € 10,00 p.p. Het spreekt voor zich dat ook leden van de TR Club Holland (TRCH) van harte welkom zijn, voor eveneens de gereduceerde en-treeprijs van € 5,00. Partners en kinderen van de leden zijn GRATIS! Korting alleen op vertoon van een geldige ledenpas (voor SCN-leden een printje van een Stag-flits).

Zelf een stand bemannen…

Het is GRATIS om een eigen stand te bemannen als (niet commercieel) lid van een Triumph Club. Dus heb je onderdelen te koop, nieuwe of gebruikte of ge-restaureerde, een Triumph of leuke schaalmodellen, reclameborden, posters, boeken, folders of noem maar op? Biedt deze dan te koop aan in je EIGEN stand.
Voorheen vroegen we hiervoor € 1,00 per m2, maar vanaf dit jaar is het GRATIS om vanaf een eigen standruimte van 4 x 4 meter (4 meter breed en de standaard diepte van 4 meter, dus 16m2) jouw eigen Triumph-spullenboel te koop aan te bieden.
Niet-leden en handelaren betalen op TPD nog steeds een heel toegankelijk tarief, maar voor jou is het dus GRATIS. En wil je meer meters? Dat kan; voor iedere vierkante meter (oppervlak) extra betaal je dan € 1,00 meer. Dus dan betaal je bijvoorbeeld voor een stand van 5 meter breed (en 4 meter diep) € 4,00 en bij 6 meter breed slechts € 8,00. Wil je een standruimte van 5 meter diep, dat kan ook en dan gelden dezelfde meerprijzen vanaf de standaard standruimte van 4 x 4 meter. Voor het meubilair moet de organi-satie zelf ook een bedrag afrekenen zodat we jou een bijdrage vragen voor tafels (€ 5,00/st) en stoelen (€ 3,00/st). Dan hoef je overigens er zelf niet mee te gaan slepen.

We vragen je wel vooraf aan te melden met gebruikmaking van het inschrijfformulier, dat is op te vragen bij de organisatie of via deze download: 20181015_TPD 2018 Inschrijf-formulier LEDEN (opent in nieuw venster). Graag inscannen en terugsturen naar een mailadres, dat onderaan dit verhaal staat.
Standhouders kunnen zondagmorgen al vanaf 07:30 uur hun stand komen op-bouwen. Net als vorig jaar mogen de standhouders met auto en aanhangers naar binnen en deze kunnen (op de eigen standruimte) blijven staan. Dat scheelt een hoop gesjouw en gedoe.

Bring & Buy

Maar je kunt ook op een andere manier van jouw overbodige spullen afkomen, met name wanneer het slechts enkele stuks betreft. Dat kan via de succesvolle “bring & buy” formule. Dat werkt als volgt: Je neemt jouw overtollige Triumph-onderdelen mee naar TPD en meldt je aan bij de “bring & buy” stand. Daar betaal je per te verkopen item € 1,00 op voorhand aan de organisatie (vier velgen of twee identieke schokbrekers zijn dan bijv. één item). Dát bedrag is overigens zogeheten “non-refundable”.
De aanbieder geeft daarbij aan:

  • wat het aangeboden item voorstelt (niet iedereen is zo technisch!!)
  • wat de prijs die hij/zij daarvoor als vraagprijs wil stellen
  • én wat/hij als minimumprijs wenst te ontvangen.

Wordt het item verkocht, dan wordt als commissie door de TPD-organisatie 10% verlangd en krijgt dus de gelukkige verkoper 90% mee naar huis, minus natuurlijk die eerder betaalde ene Euro. Dus, de Triumph Parts Day is de uitge-lezen plaats om voor leuke prijzen de ontbrekende onderdelen voor jouw Triumph te scoren, maar ook overtollige te slijten.
En ook je auto te koop aanbieden? Je auto op de beurs te koop aanbieden? Dat kan ook vanaf dit jaar. Er wordt een speciale Triumph Autohoek ingericht waar Triumph’s verkocht maar ook geshowd mogen worden. Ook hiervoor geldt, GRATIS voor de leden van een Triumph Club. Wil je hiervan gebruik gaan maken, vragen we je ook vooraf aan te melden bij de organisatie zodat we weten hoeveel ruimte er beschikbaar moet worden gehouden. Let op dat je een lekbak plaatst of soortgelijke be-schermende voorzieningen treft tegen verontreiniging van de vloerafwerking en nadien ook opruimt. De auto’s dienen tijdig voor de beurs te worden gestald en aanwezig te blijven tot sluitingstijd. Tussentijds verplaatsen of rijden is vanwege de veiligheid niet mogelijk.

En verder…

Om technische presentaties te ondersteunen wordt het Triumph-chassis met opengewerkte motor opnieuw tentoongesteld. Ook zullen de verschillende type-registers van CTH weer met een eigen stand aanwezig zijn.

Help mee met de organisatie…

Om zo’n beurs mogelijk te maken steken ook nu weer leden van de organiserende Triumphclubs de handen uit de mouwen. Vele handen maken nu een-maal “licht werk”. Opbouw, ontvangst van de standhouders, bemensing van de clubstands, afbraak: al die zaken vragen zo hun aandacht. De organisatoren vragen ook ditmaal om jouw hulp daarbij. Aanmeldingen daarvoor worden op zeer hoge prijs gesteld, graag bij Pieter Jan Witvliet: evenementen@stag-club.nl  of witvliet@wxs.nl

Nadere info

Voor meer informatie, maar ook over deelname als standhouder of als hulp bij de organisatie, kun je mailen of bellen met de landelijke evenementen coördinator Theo Ouborg op evenementen@triumph.nl of 06-53290563. Of neem contact op met de evenementenpersoon van jouw eigen club: Pieter Jan Wit-vliet evenementen@stag-club.nl ,telefonisch te bereiken onder 06-51623223.

 

Spring naar toolbar