British Car & Lifestyle 2010

In het weekend van 20 en 21 maart werd in Rosmalen voor de 19de keer de “British Cars & Lifestyle” beurs gehouden waar ook onze club weer was vertegenwoordigd.

Zoals ook in het afgelopen jaar, presenteerde wij ons weer samen met de CTH Club waarbij onze stands in elkaar overliepen in een gezamenlijk decor. Evenals als het vorige jaar leverde ons dit weer een 2de plaats op voor de meest verzorgde en aantrekkelijke stand. Met onze standbemanning (Frans, Simon, Jan en Hanno) en de verzorging voor de inwendige mens door onze gastvrouwen Ria en Corrie is er sprake van een bijzonder geslaagde clubactiviteit.

BCL2010-1-site-285

BCL2010-2-site-285

Ook weer mede door de geheel belangenloze medewerking van Ben Wijen die hier niet onbenoemd mag blijven. Dank zij hem was de gehele stand, inclusief die van de CTH Club, in zijn geheel in de spot-light gezet. Mede door deze verlichting kwam onze Stag wel heel fraai over, zonder dat er een uitgebreide poetsbeurt aan ten grondslag lag.

Over het aantal bezoekers hadden wij niet te klagen waarbij er een groot aantal zeer belangstellende wel eens wilde weten wat voor een wagen het was, die op onze stand was tentoongesteld. Met regelmaat was men verbaasd dat het een Triumph was. Uiteraard ook de nodige belangstelling van de experts waarbij vooral het aantal bezoekers uit Duitsland opvallend was. Het leverde onze club in ieder geval weer 4 nieuwe leden op, hetgeen alle reden gaf om na afloop het glas te heffen op dit succesvolle weekend.

Tijdens de beurs werd er bij binnenkomst een speciaal blad uitgedeeld, waarbij een aantal pagina’s waren gewijd aan 40-jaar Triumph Stag. Het artikel is afkomstig van Dhr. Peter Belinfante, waarvan ik u m.n. de aanhef niet wil onthouden:
Triumph probeerde de Mercedes-Benz SL de loef af te steken door met een soortgelijk product uit te komen, de Stag. Echter, problemen tijdens de ontwikkeling en de productieperiode zorgden ervoor dat dit streven kansloos was. De Stag kreeg snel een slechte reputatie waar hij niet meer van afkwam. Het model was de enige naoorlogse Triumph waarmee verlies werd geleden. “

BCL2010-3-site-285Wilt u het artikel eens volledig lezen en of aan uw Stag-documentatie toevoegen, dan kan ik U het volledige artikel per mail toesturen.

Voor diegene die een kijkje willen nemen van al het moois wat er was uitgestald, verwijs ik u naar de Belgische site:  www. oldtimerweb. be waar u onder het hoofdstuk British Car & Lifestyle een uitgebreide fotoreportage kunt vinden.

Frans van Deuren